Storstädning

Vad innebär en storstädning?

Alla inventarier är kvar på plats, men vi gör rent på svåråtkomliga ställen och genomför sådant som inte hör till en vanlig veckostädning. I de flesta fall behövs storstädning en eller två gånger om året. Det är även på sin plats efter en renovering av hem eller lokal. Fönsterputs ingår inte i vårt storstädning, men kan bokas vid samma tillfälle.

I storstädningen ingår följande moment:

Nedanstående arbetsmoment ingår vid en storstädning, Om det finns önskemål att lägga till fler städmoment, kan det justeras i överenskommelse med vår kundtjänst.

Alla rum

- Dammsugning golv, mattor och klädda/stoppade möbler
- Skakning av små mattor (om möjligheten finns) 
- Moppning golv 
- Torkning av golvlister, dörrar, karmar, kontakter, fönsterbrädor, fria ytor och ytor högt upp, som ovanpå skåp och garderober 
- Putsning av speglar 
- Tömning av papperskorgar 
- Damning av möbler och lampor 
- Dammtorkning av prydnadssaker, hyllor och tavlor

Badrum och WC

- Rengöring av badkar/dusch och toalett 
- Torkning av badrumsskåp, skåpet ska vara tömt om rengöring invändes ska utföras. 
- Torkning av väggar 
- Rengöring av utsidan av vitvaror

Kök

- Torkning av vitvaror och fläkt
- Rengöring in- och utvändigt i skåp där sopbehållare finns
- Torkning av köksluckor och köksskåp utvändigt
- Rengöring av disk- och köksbänk och kakel
- Rengöring av fläkt, filter rengörs med vatten och diskmedel.
- Kyl och frys ska vara avfrostade vid behov av invändig rengöring. Torkas av med fuktig trasa och vanligt diskmedel. Har du speciella önskemål? Det går självklart att ordna!
- Rengöring av spis och ugn samt bakom spis om spisen är framdragen.

Inför storstädningen

För bästa resultat ber vi dig att:
- Plocka undan kläder, leksaker, disk med mera, så att vi kan städa så effektivt som möjligt 
- Ta bort fronten på badkaret Vi tar med oss material och utrustning!

Garanti

Vi innehar F-skattsedel samt har ansvarsförsäkring och ger kvalitetsgaranti på alla våra tjänster. Garantin innebär att vi åtgärdar det du mot förmodan inte är nöjd med. Reklamation behöver då göras inom 24 timmar efter utförd städning.

LinnStäd AB

Postadress: Box 185, 135 25 Tyresö
Tel: 081-220 22 99, 0766-32 32 62
E-post: info@linnstad.se

Vi tänker annorlunda - Vi som företag måste tänka annorlunda. Vi måste alltid sträva efter att utveckla vår verksamhet och vår relation till dig som kund. Målet är att genom våra tjänster leverera en kundupplevelse som slår dina förväntningar, att alltid ligga i framkant och att aldrig slå oss till ro och vara nöjda.